Ook jij trapt in deze bizarre optische illusie

Optische illusies, wij houden ervan, zelfs als ze uitgevoerd worden door een paar doortrapte marketeers die een automerk aan de man willen brengen. Toch gebruiken ze het hier erg goed!

- Advertentie -

Ook jij trapt erin…

Deze optische illusie van Skoda, is erg simpel van opzet, lijkt relatief eenvoudig, maar eigenlijk gebeurt er vrij veel in een korte tijd. Nu twijfel ik of ze er meer auto’s mee verkopen, maar het filmpje is binnen twee weken meer dan twee miljoen keer bekeken. Wedden dat jij ook gefopt wordt?

‘Attention tests’

Het geweldige voorbeeld van Skoda behoort tot de zogenaamde ‘attention tests’. Het is namelijk heel gebruikelijk om ergens op te focussen en daarbij detail voor overige zaken te verliezen. Er zijn daadwerkelijk ook psychologische oefeningen gemaakt, om te kijken hoeveel ‘ruis’ je waarneemt. Skoda heeft het in ieder geval leuk gebruikt!

Nog een leuke!

Hier nog zo’n leuk experiment. Tel het aantal passes dat de witte spelers naar elkaar doen! Let op, het is hier dus wel de bedoeling om het juiste aantal te krijgen!

- Advertentie -

Wijze les

Wat leren we nu eigenlijk van deze attention tests? Heel simpel: hoe geconcentreerd de aandachtsfocus is op een bepaald punt. Over het algemeen kun je stellen dat het goed is als mensen niet geheel blindstaren op één bepaald aspect, maar meer visuele (of soms ook andere) prikkels meekrijgen!

Welkom op GadgetsDaily.nl! Ook wij gebruiken cookies...

Bedankt voor je bezoek! Voor een leukere ervaring (en werkende site), plaatsen wij cookies en delen (aan de hand van deze cookies) informatie over je gebruik van deze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. We zouden je willen vragen, deze éénmalig te accepteren. Lees verder!